På den här webbplatsen använder vi cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer om cookiesStäng


Albatross kompressor- service

Artnr: 25000


Viktig information! Fr o m 1 juni 2017 kommer servicen, som tidigare varit inkluderad i förmånssystemet via TLV (Tandvårds- och Läkemedelsförmånsverket), inte längre att vara förskrivningsbar på hjälpmedelskort via Apoteken. Obs att tillbehör/förbrukningsartiklar till Aiolos Albatross fortfarande kan förskrivas via TLV. Vid frågor, vänligen kontakta Aiolos kundtjänst, tel 054-53 48 05 eller skicka en förfrågan via Kontaktfliken > Skicka förfrågan

För att säkerställa fortsatt effektiv behandling rekommenderas service av utrustningen Aiolos Albatross efter ungefär 5 års användande. Patienten erhåller en utbyteskompressor som denne behåller. En ny slang och dysa till nebulisatorn ingår.


Se beskrivning nedan hur serviceproceduren går till steg för steg vid beställning av kompressorservice från Aiolos Medical:

1. Sänd beställningen till Aiolos Medical via e-post, fax eller annat tillvägagångssätt.

2. Aiolos Medical skickar emballage, returfraktsedel och en utbyteskompressor till patienten.

3.. Patienten skickar sin utrustning till Aiolos Medical. Observera att detta endast gäller kompressorenheten, d.v.s inte nebulisatorn. En ny nebulisator, samt reservdelar till utrustningen såsom nebuliseringsdelar och underdel mm kan vid behov förskrivas på  hjälpmedelskort alt beställas separat.

4. Aiolos Medical fakturerar beställande enhet för serviceåtgärden.

© 2014 Aiolos Medical AB | Tel 054-534805 | Fax 054-534787 | air@aiolos.se | Zakrisdalsvägen 26A / Z64 | 653 42 Karlstad